Nuffnang Ads

Tuesday, March 8

十年,好长的一段时间
十年,足以改变一个人的样貌
十年,足以改变一个人的性格

十年过去,我不再是当年的那个小孩
十年过去,处理事情的手法和心情不再一样
十年过去,我的生活圈子越来越小
十年过去,我了解社会和人心的险恶


如果我说,幼稚园时期的我,几乎可以和班上的每一个人打打闹闹,你相信吗?
如果我说,小学时期的我,可以和所有的同班同学相处愉快,天天混在一起,你相信吗?
别说你不相信,就连我自己都快要不认得以前的自己了
那时候和现在真的相差太远
我想,是从中学开始改变的吧
生活中心渐渐只专注于以对的朋友
生活圈子越来越小
到现在为止依然是这副德性
不善于沟通
以后该怎么在社会立足呢?


最近似乎都在讨论未来了
而我却总是以微笑带过
不加以讨论这个话题
不是没想过;也不是没有答案
只是一直都不愿意说;也不愿意承认罢了

其实当初的决定一直都让自己很后悔
不是后悔为了你们而作的选择
而是后悔不为自己争取更好的
后悔没选择自己想要过的生活
在后悔与懊恼中,我对自己承诺:
我要用这两年的时间,学习如何放手
学习如何说再见;学习为自己争取更好的

刚刚的那部短片,或许意义和故事相近吧
所以很感动,也感触良多
真的,此时此刻的我,做了这么一个决定
要让自己独自去飞翔
相信我,离开,不是我最想要的
可以聚在一起,对我来说比什么都重要
想许下那么一个愿望,承诺一切不变
一年以后,就那么祝福我
一年以后,我该学会一切,重新出发,寻找最初的那个自己


Just finished watching an interesting movie
I think it inspired many people right?
It actually inspired me
But without working hard
A dream is still a dream
I really envy those in the movies who tried and worked really hard to achieve their dreams
That is not an easy job
It requires courageous to move you on whenever you've been beaten down
That's what I'm lack of
I love singing and dancing
Or I should say I love watching people to do so?
I'm not talented in either singing or dancing
But I just wish that I am
It would be so nice and awesome if I can sing or dance well
I don't have to be an artist
I don't have to be on the stage or compete with the others
I just want a talent that I really like and in love with
Don't you think that it is awesome when you see someone dancing with full strength
Every movements are with power
And not to forget their spirits on something that they really like?

No comments: